ABC Klienta akumulatory Szczecin
Na tej podstronie prezentujemy państwu ABC eksploatacji dla klienta w dziedzinie – akumulatory.
A) ABC MONTAŻU AKUMULATORA
Wymiany akumulatora dokonujemy przy niepracującym silniku zgodnie z poniższymi punktami:
- Odłączyć stary akumulator, jako pierwszy biegun ujemny, a następnie dodatni. Później sprawdzić, czy zaciski biegunowe ( tzw. klemy ) są czyste.
- Odkręcić uchwyt i wyjąć akumulator.
- Nowy akumulator należy umieścić w samochodzie w sposób określony przez producenta.
- Następnie podłączyć końcówkę biegunową dodatnią akumulatora z zaciskiem dodatnim instalacji elektrycznej pojazdu, a końcówkę biegunową ujemną z zaciskiem ujemnym instalacji w sposób gwarantujący ich metaliczny styk na całej powierzchni.
- Utworzone połączenie należy zakonserwować, smarując je wazeliną techniczną.
W przypadku trudności z uruchomieniem silnika – lekko podładować zgodnie z procedurą ładowania akumulatora.
B) ABC ZASAD EKSPLOATACJI AKUMULATORÓW
Regularnie sprawdzać poziom elektrolitu ( nie rzadziej niż co 12 tygodni ).
- W razie potrzeby dolać wody destylowanej lub demineralizowanej. Nigdy nie dolewać kwasu.
- Po uzupełnieniu elektrolitu należy odpowiednie ogniwo szczelnie zatkać korkiem
- Sprawdzić napięcie ładowania akumulatora w pojeździe (mierzone na końcówkach biegunowych Akumulatora) tak, aby spełniało warunki:
- dla instalacji 12V: 14V – 14,4V
- dla instalacji 6V: 7V – 7,2V
- Nie należy dopuszczać do zwarć zewnętrznych akumulatora.
- Należy kontrolować prawidłowość zamocowania akumulatora w pojeździe.
- W przypadku jazdy miejskiej, częstego używania świateł zewnętrznych lub zamontowania w pojeździe dodatkowych odbiorników prądu, należy częściej kontrolować stan naładowania i w miarę potrzeby doładować akumulator z zewnętrznego źródła prądu.
- W przypadku dłuższego okresu nie używania pojazdu odłączyć akumulator.
- Akumulator wymaga doładowania, jeśli napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12,5 V (gęstość elektrolitu 1,24 kg/l).
- Akumulator wyładowany należy natychmiast naładować, by nie dopuścić do jego zasiarczanienia lub zamarznięcia elektrolitu przy eksploatacji w okresie zimowym.
- Nie wolno stosować żadnych dodatków do elektrolitu.
- Należy sprawdzać drożność otworów wentylacyjnych.
- Akumulator należy utrzymywać w czystości.
- Zwrócić się do sprzedawcy o poradę w przypadku wątpliwości dotyczących eksploatacji akumulatora.
Do samochodów marki Ford konieczne jest stosowanie akumulatora z fabrycznie przygotowanymi końcówkami.
C) JAK ŁADOWAĆ POPRAWNIE AKUMULATORY
- Wymontowanie akumulatora z pojazdu:
- Podczas wymontowania należy zachować ostrożność, aby metalowym narzędziem nie spowodować zwarcia.
- Zawsze jako pierwszy należy odłączyć przewód łączący akumulator z „masą” (w większości pojazdów jest to przewód od końcówki ujemnej akumulatora).
- Wykręcić korki z akumulatora lub wyjąć nakładkę z korkami.
- Sprawdzić poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić.
- Podłączyć akumulator do prądu stałego łącząc końcówkę biegunową dodatnią akumulatora z dodatnim zaciskiem źródła prądu i analogicznie końcówkę ujemną z ujemnym zaciskiem źródła prądu.
- Ładować prądem równym 10% wartości pojemności znamionowej( np.55Ah:10=5,5 – 5,5A prąd ładowania)
- Akumulator należy ładować do momentu, aż napięcie na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku jest na poziomie:
- dla akumulatora 12V: 15,6V -16,8V
- dla akumulatora 6V: 7,8V – 8,4 V
ABC Klienta akumulatory Szczecin